Monday, January 10, 2011

hari y suram

tika nie
angin sejuk mnerjah diri
sehingga semalam
hanya hujan peneman diri

aku sepi
tiada teman disisi
ingin berhibur tapi tak diajak
entah lah
aku bawa celaka atau bencana

aku keseorangan
tiada teman dikala sedih
teman gembira senang dicari
tu lumrah hidup berkawan

aku sunyi
orang yang aku dambarkan
hilang dibalik awan
tiada talian
tiada kiriman

aku sedih
dilayan begini
umpama tidak diperlukan lagi
jauh disisihkan
pergi membawa diri

aku menagis
air mata ku berlinangan
tapi tiada yang mengerti
tidurku ditemani air mata

hari nie aku ketawa
esok aku menagis
lusa aku kesepian
hidup dibumi tiada erti nya
adakah kematian itu lebih seronok?

aku cuba gembira 
walaupon hati aku menagis
tetapi siapa boleh menipu diri
apa yang dipendam terluah jua
kiranye tiada yang mgerti

dia
teman aku
jauh disana
tidak menjenguk ku
hilang perkabaran berita
putus lah saudara

aku
diri aku
disini sentiasa
jenuh berseorangan
senyum sendiri gelak sendiri
entah apa yang mlucukannya

sekali lagi aku sedih
sepi tanpa kata
hidup kurang maknanye
takut akan kematian
kerana kematian itu selamanya



hatiku sepi untuk hari nie: 10/01/11

1 comment:

mRs.HazieyLa said...

meh nk lempang sebijik..br hapi x hengat dunia..hihihi...=D